Vi jobber aktivt med sosialt ansvar og klima. I vårt arbeid med bærekraftig utvikling er utgangspunktet vårt formål "Vi jakter optimale kundereiser som skaper en bedre hverdag for alle". Begrepet "en bedre hverdag for alle" handler om at vi sammen skal bidra til en bærekraftig samfunnsutvikling. En kundereise er ikke optimal før den er klimanøytral.
For å bidra til en mer bærekraftig verden har vi valgt å fokusere på tre av FNs 17 bærekraftsmål. Disse målene er kjernen i vårt arbeid for en bedre fremtid.
Inselo tar en helhetlig tilnærming til bærekraftig vekst og inkluderende arbeidsliv. Vi fokuserer vi på å tilby trygge og utviklende jobber med konkurransedyktig lønn. I tillegg jobber vi aktivt for å inkludere alle i arbeidslivet, uavhengig av bakgrunn, gjennom samarbeid med NAV og andre aktører. Ved å stille høye krav til våre leverandører sikrer vi etiske forretningspraksiser og trygge arbeidsforhold i hele verdikjeden.
Inselo jobber aktivt for en sirkulær økonomi. Vi optimaliserer retur logistikk, reduserer avfall og promoterer gjenbruk. Ved å installere varmepumper, smart strømstyring og fremme digitale løsninger bidrar vi til økt energieffektivitet. Sammen med våre kunder utvikler vi innovative løsninger som minimerer miljøpåvirkningen, og sikrer at produkter får lengst mulig levetid.
Inselo tror på styrken i fellesskap. Vi bygger broer mellom næringsliv, organisasjoner og det offentlige for å drive innovasjon og skape bærekraftige løsninger jobber vi målrettet for å nå FNs bærekraftsmål. Vi deler kunnskap, erfaringer og beste praksis gjennom vårt eget community og ulike fora. Vi samarbeide med partnere med ambisiøse klimamål.
En kundereise er ikke optimal før den er klimanøytral. Vi påvirker miljøet positivt gjennom flere bærekraftige tjenester og jobber aktivt med å få ned utslippene forbundet med kjøring og forbruk. Vi er ekstremt stolte av at vi har fått våre mål godkjent av SBTi.
Vår code of conduct (etiske retningslinjer) er vårt etiske kompass for bedre kundereiser. Retningslinjene gjelder for alle som er en del av Inselo, dette inkluderer ansatte, leverandører og andre samarbeidspartnere og interessenter. Vi mener at optimale kundereiser starter med integritet og ansvarlighet. Derfor forventer vi at alle handler ærlig og etisk, i tråd med våre verdier.
Inselo Gruppen omfattes av åpenhetsloven, og har derfor utført en aktsomhetsvurdering. Formålet i vurderingen er å skaffe oversikt og analysere risiko for om det skjer brudd på menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, både internt, i leverandørkjeder og hos øvrige forretningspartnere.
Vår Code of conduct er fundamentet i vårt CSR arbeid. Vi tar ansvar for å bidra i de lokalsamfunnene der vi til stede. Vi skal skape gode arbeidsplasser i Inselo og hos våre partnere. Sammen bygger vi kompetanse og et fellesskap for fremtiden tuftet på gode verdier med kunden i fokus.
Inselo er Miljøfyrtårn sertifisert. Miljøfyrtårn er et sertifiseringssystem for bedrifter og organisasjoner som ønsker å dokumentere og forbedre sitt miljøarbeid. For å oppnå sertifiseringen må bedriftene oppfylle en rekke krav, inkludert å ha et system for miljøstyring, sette mål for miljøforbedring og gjennomføre tiltak for å nå disse målene. Miljøfyrtårnsertifisering har på mange måter samme status som ISO 14001 selv om det finnes noen forskjeller på de to sertifiseringene.
Inselo er en forretningspartner som brenner for de optimale kundereisene. Vi leverer løsninger innen logistikk, installasjon og kundeservice for både store og små selskaper i hele Skandinavia.