Telenor Norge AS er landets største digitale tjenesteleverandør innenfor innhold-, telekommunikasjons- og datatjenester. Med 3400 medarbeidere i Norge og som en del av Telenor Group globalt, leder de an i digitaliseringen. I denne teksten skal vi utforske partnerskapet mellom Telenor Norge og Inselo. Du vil lære mer om hvordan Inselo leverer en imponerende bredde av tjenester for Telenor, og hvordan vi, som en strategisk og proaktiv partner, har bidratt til Telenors digitalisering og optimale kundereiser.
Inselo har vunnet alt volum på installasjon trådløst bredbånd fordi vi leverer de beste kundeopplevelsene av Telenor sine entrepenører.
Effektivisere Telenor sin logistikk operasjon. Spesielt fokus på å skape Norges mest avanserte retur og testingprosess.
Innovasjon som har resultert i effekter på automatisering på 90%, raskere leveranse og høyere kundetilfredshet. Inselo drifter leveransen.
Jobbet tett og utviklet oss steg for steg med Telenor på alle områder vi leverer. Med enkelte miljøer jobber vi i en suksessfull joint operational model.
Vårt samarbeid startet i 2019 med en pilot på installasjon av trådløst bredbånd. Vi har bygget relasjonen og leveransen sten for sten, med fokus på kontinuerlig utvikling og felles suksess. Inselo leverer i dag en imponerende bredde av tjenester: Fra prosessforbedring av avanserte flyter til sluttbruker logistikk og installasjon av blant annet trådløst bredbånd.
Høsten 2022 utfordret Telenor Inselo til å automatisere forretningsflyter og sikre raskere leveranser. Inselo responderte med et dedikert IT- og prosjektteam, som etter en stund ble supplert av et Kristiansand-basert backoffice/automatiseringsteam. Teamet jobber systematisk med å identifisere, analysere og transformere sentrale flyter hos Telenor. Samtidig som de jobber strategisk med disse forbedringene, løser teamet også de ordre som inntil videre ikke er fullt automatisert, og sikrer dermed kontinuerlig drift. Partnerskapet er i dag organisert som Joint Operation Model, beskrevet som en "game-changer" av Telenors leder Frederik Gotschalksen. Modellen gjør at Telenor og Inselo jobber som ett integrert team med felles mål og beslutninger, noe som bryter ned siloer og akselererer innovasjon og effektivitet. Resultatene er formidable: På mange flyter er 90% av manuelle oppgaver automatisert ved hjelp av RPA, AI og omfattende integrasjoner. De få resterende håndteres effektivt via Inselos egenutviklede portal. Dette har gitt Telenor markant bedre kundetilfredshet, kortere leveringstider og reduserte kostnader. Vi ser frem til å fortsette det tette samarbeidet med Telenor for å optimere enda flere flyter og kundereiser i fremtiden.
Inselo er stolte av å ha vunnet kontrakten for logistikkhåndteringen for Telenor mot både konsument- og forretningsmarkedet i Norge i 2024. Dette partnerskapet markerer en viktig strategisk endring for Telenor, som valgte å optimalisere sin logistikk gjennom Inselo etter å tidligere ha håndtert dette internt via Telway AS. Gjennom dette samarbeidet har Inselo tatt utfordringen med å videreutvikle og effektivisere Telenors logistikkleveranser. Vår rolle omfatter mer enn bare distribusjon; vi sikrer en komplett og sømløs vareflyt. Dette inkluderer effektiv distribusjon av produkter ut til kunder, men også, og ikke minst, avansert returhåndtering med grundig testing og datainnsamling som vi i stor grad automatiserer. Denne prosessen er avgjørende for å muliggjør å kunne få ned antall returer og sikre høyt gjenbruk av varer som kommer i retur. Dette bidrar til både kostnadseffektivitet og en mer bærekraftig verdikjede for Telenor.
Inselos installasjonspartnerskap med Telenor har vokst betydelig siden starten i 2019. Fra en pilot på trådløst bredbånd har vi utviklet oss til en essensiell partner som fra januar 2025 håndterer all profesjonell installasjon av Telenors trådløse bredbånd for konsumentmarkedet i Norge. Vår ekspertise har også vært avgjørende for prosjekter som dekningsmålinger (Sunrise), antennebytter, og fiberleveranser. Inselo har fokus på å skape magiske opplevelser for hver enkelt kunde. At dette er en realitet har også Telenor bitt seg merke i. Adm. dir. Birgitte Engebretsen, uttrykker stor fornøyelse med våre utmerkede leveranser og spesielt den høye kundetilfredsheten. Trygve Jarholt som er partneransvarlig i Telenor beskriver "Inselo"-merkevaren som ensbetydende med en positiv kundeopplevelse, og fremhever at våre resultater i Telenors egne sammenligninger viser en betydelig høyere score enn andre aktører.
Ta kontakt med meg for en hyggelig prat. Våre modulbaserte og skalerbare kundereisekonsepter vil gi deg mer fornøyde kunder, øke inntektene dine og redusere kostnader og risikoprofil. Jeg brenner for opplevelser og samler på magiske reiseøyeblikk. Det jeg elsker med å reise, er møtene med nye kulturer og mennesker. Det gir meg nye perspektiver og er sunt for sjelen. Jeg er utdannet siviløkonom, og har 15 års variert arbeidserfaring fra økonomi, risiko, forretningsutvikling og ledelse fra SN Power, ABB, Infocare og nå i Inselo. Når du kontakter meg, møter du en positiv, genuin, kreativ og analytisk person som brenner for å sette sammen den beste løsningen for din bedrift. Jeg vil jobbe for at enda flere kunder skal oppleve magi i møtet med din merkevare. Gleder meg til å høre fra deg, sammen finner vi den beste løsningen. Vennlig Hilsen
Inselo er en forretningspartner som brenner for de optimale kundereisene. Vi leverer løsninger innen logistikk, installasjon og kundeservice for både store og små selskaper i hele Skandinavia.