Med utgangspunkt i vårt formål "jakter optimale kundereiser som skaper en bedre hverdag for alle" skal sikkerhet alltid prioriteres først.
Vår ambisjon med HMS-arbeidet i Inselo er å skape et sikkert og helsefremmende fellesskap, med høy trivselsfaktor og en visjon om null skader. Friske og motiverte mennesker sørger for at vi sammen kan bygge et suksessrike fellesskap til å bli enda mer lærende, morsommere, sunnere og tryggere. Nullvisjonsfilosofien bygger på tankegangen om at alle ulykker og skader kan forebygges gjennom sikker planlegging, kommunikasjon, læring og praksis.
Inselo sitt HMS system har blitt revidert av Telenor og Telia. Vi kjører revisjoner av våre partnere.
HMS er den viktigste delen av vår opplæring gjennom nettopplæring og webinarer internt og mot våre partnere.
Sikker jobb analyse og avviks rapportering er en del av vår partner app
Vi deler kunnskap i fellesskapet på sosiale medier gjennom posting og webinarer.
Vi følger opp avvik med vår learning loop metodikk. Vi måler F og H verdi og trivsel for medarbeidere og partnere.
Vårt styringssystem “The Inselo Way” fokuserer på hvordan vi skal jobbe med kvalitet og løpende forbedring over tid, i en bransje preget av konstant endring. The Inselo Way definerer hvordan hele organisasjonen aktivt involveres i arbeidet med verdier, jobbmetodikk, kontinuerlig forbedringsprosess og rutineforbedring. Det skal sikrer oppnåelsen av vårt formål. Vi bruker Learning Loop i jakten på optimale kundereiser for å bli litt bedre hver eneste dag. Vi involverer hele vårt fellesskap i jakten på forbedringer, og jobber for å skape en lærende organisasjon. Vi følger opp tiltak i oppfølgingssystemet ClickUp, og måler om tiltakene har gitt ønsket effekt. Konsernledelsen i Inselo Gruppen har tatt en strategisk beslutning om å basere The Inselo Way på et utvalg av praksis, regler og krav: ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 27002, NSM Grunnprinsipper IKT Sikkerhet 2.0. Inselo er Miljøfyrtårn sertifisert.
Med utgangspunkt i vårt formål, jakter vi alltid på å forbedre kundereisene. Vi har derfor utviklet vår egen Inselo learning loop, som består av tre steg i jakten på kontinuerlig forbedring: Jakte, Tilpasse og Måle. Vi involverer hele organisasjonen i jakten på forbedringer. Vi analyserer oss frem til rotårsaken ved å stille spørsmålet “hvorfor”. Basert på spørsmålet “hvordan” legger vi en plan og tilpasser kundereisen. Vi måler om tiltakene har gitt ønsket effekt, og feirer alltid våre triumfer.
Inselo er Miljøfyrtårn sertifisert. Miljøfyrtårn er et sertifiseringssystem for bedrifter og organisasjoner som ønsker å dokumentere og forbedre sitt miljøarbeid. For å oppnå sertifiseringen må bedriftene oppfylle en rekke krav, inkludert å ha et system for miljøstyring, sette mål for miljøforbedring og gjennomføre tiltak for å nå disse målene. Miljøfyrtårnsertifisering har på mange måter samme status som ISO 14001 selv om det finnes noen forskjeller på de to sertifiseringene.
Inselo er en forretningspartner som brenner for de optimale kundereisene. Vi leverer løsninger innen logistikk, installasjon og kundeservice for både store og små selskaper i hele Skandinavia.